20.11.2017 | 03:00
                                 
                                       Особливий світ колективного виховання

 

  Особистість , як відомо, формується під впливом інших особистостей у процесі їх взаємодії та спілкування. Від того, хто перебуває поряд із дитиною, залежить якою особистістю вона стане. У суспільстві постійно ведеться дискусія, про те, яке виховання краще: домашнє чи суспільне. На мою думку, це дві сторони однієї медалі, які нерозривно пов’язані та взаємозалежні. Неможливо визначити більшу значущість сімейного чи суспільного виховання, так само як важко переоцінити їх значення та вплив на формування та розвиток гармонійної людини. Умови виховання дітей у сім’ї та дошкільному навчальному закладі мають істотні відмінності. Кожна сім’я – окремий світ з певними ціннісними орієнтирами, де індивідуальна спрямованість родинного виховання – найсильніший чинник розвитку малюка. Але кожен ДНЗ і навіть окрема група в ньому – теж особливий світ, але його колективні цінності є спільними для всіх дітей. Адже малюки перебувають в однакових умовах, пристосовуються до певного розпорядку дня та сталих вимог вихователя. Ставлення малечі до дитячого садка та до своєї родини залежить від ставлення до людей, з якими вона там спілкується. Діти дошкільного віку здебільшого віддають перевагу сім’ї. Там їм зазвичай затишніше, спокійніше,комфортніше.  Однак у сучасних дошкільних навчальних закладах створені чудові умови для перебування дітей: там їх не тільки доглядають, а і різнобічно розвивають відповідно до індивідуальних психічних та фізичних особливостей, нахилів, здібностей, культурних та соціальних потреб.

   Кожен із нас, дорослих, напевно, неодноразово був свідком гірких сліз дитини, яку мама чи тато вперше ведуть до дитячого садка. Чи ж все так безнадійно у цій ситуації? Упевнена, що ні! Дитячому горю можна зарадити! І якщо неможливо повністю позбавити малюка цього стресу, то, принаймні, полегшити його наслідки в адаптаційний період та позбавити зайвих стресів і переживань. Слід чітко зрозуміти та усвідомити, що маленька особистість, потрапивши до дитячого садка неодмінно відчує зміну ставлення до себе. Адже вихователь до всіх дітей у групі ставитиметься однаково, порівну розподілятиме свою увагу та час спілкування між усіма вихованцями. У перші дні перебування в нових умовах малюк гостро відчує нестачу емоційної єдності, невпевненість та беззахисність. Разом з тим, зі зміною форми виховання, дитина певним чином втрачає власну свободу, оскільки чітка організація життєдіяльності не дасть змоги займатися певною справою в певний час. Сподіваюся, що передбачивши ці моменти заздалегідь, свідомі та відповідальні батьки мають значні можливості суттєво пом’якшити адаптацію малюка до умов ДНЗ. Хочу поділитися кількома практичними порадами із власного , більш ніж двадцятирічного, педагогічного досвіду на різних посадах. Отож, уже кілька років поспіль, за 3-4 місяці до початку прийому  дітей в групи раннього віку (3-й рік життя) ми проводимо батьківські збори. На них завідувач, методист, старша медсестра та майбутні вихователі І молодшої групи знайомляться з батьками майбутніх вихованців. Останні отримують вичерпну інформацію про особливості організації життєдіяльності дітей в ДНЗ, зокрема, про режим дня, розклад занять, ігрову діяльність, методичний та медичний супровід, психо-фізіологічні особливості дворічних малюків, організацію розвивального середовища, матеріально-технічне забезпечення тощо. Наголошуємо, що створення позитивного іміджу дитячого садка і. як наслідок, перші позитивні враження від нього – чи не найголовніший фактор успішної адаптації дітей. А для цього запрошуємо сім’ї майбутніх вихованців до короткотривалого спільного відвідування спочатку ігрових майданчиків, а потім і окремих приміщень ДНЗ у літній період, що передує вступу до дитсадка. Адже, краще один раз побачити, ніж сто разів почути! В домашніх умовах, в ці останні кілька місяців перед відвідуванням ДНЗ, просимо батьків максимально наблизити режим дня дітей до того, який чекає їх у дитсадку. А також сформувати навички гігієни та самообслуговування і активно спонукати малюків до самостійності, що в подальшому зробить їх менш залежними від дорослих, а відтак більш вільними, впевненими та спокійними. Вихователі дитячого садка, в свою чергу, не на мить не забувають свого основного завдання в адаптаційний період – налагодити теплі стосунки та заслужити довіру дітей. Адже, якщо дитина живе з почуттям безпеки – вони вчиться вірити. На досягнення цієї мети направлені всі наша зусилля.

  Ми чітко усвідомлюємо, що від особистості дорослого, який спілкується та впливає на дитину, значною мірою залежить ефективність виховання та сталість розвитку дитини.

  Малюк потребує уваги та розуміння як в родині, так і в дитячому садку. Тому постійні зміни в системі дошкільної освіти, задля захисту інтересів дітей, не можуть не стосуватися сучасної сімї. Я закликаю Вас, шановні батьки дошкільнят, не залишатися байдужими сторонніми спостерігачами, не перекладати відповідальність за виховання та розвиток Ваших дітей тільки на  дошкільні установи!

                                                                                 Вихователь-методист Власенко Тетяна Сергіївна





                                      Як можна допомогти дитині добре поводитись?


Подавайте дітям приклад хорошої поведінки.
      Діти вчаться , наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.
Змінюйте оточення , а не дитину.
      Ліпше тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, а ніж потім карати дітей за їхню цікавість.
Висловлюйте свої бажання позитивно.
       Кажіть дітям, чого ви від них очікуєте, замість того, чого не бажаєте.
Висувайте реальні вимоги.
       Запитуйте себе, чи відповідають ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до власних маленьких дітей.
Не надавайте надто великого значення  заохоченням і покаранням.
      З дорослішанням дитини покарання і заохочення стають усе менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми. а з      
      меншими - використовуйте тактику переключення уваги.
Обирайте виховання без побиття і крику.
      На початку крик та фізичні покарання можуть здаватися результативними. Однак незабаром виявиться, що кожного наступного разу треба бити сильніше. Постійні докори та покарання шкідливі, 
      призводять до тривалих проблем, не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших. Пам'ятайте: коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та    
      збудженою, тому вона не може зрозуміти, за що і чому її покарано.
Допомагайте дітям поводитись краще, даючи їм вибір.
      Не сперечайтесь з дитиною  про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їй зробити вибір: нехай вона сама вирішує, у що одягатись чи що їсти. Це попередить прояви образи та 
      непокори з  боку дитини. Вона не дорікатиме, що ви її постійно контролюєте.
Проявляйте свою любов.
       Саме любов є найважливішою потребою всіх дітей і однією з основних передумов їхньої позитивної поведінки. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття 
       власної гідності.
Прислухайтесь до того, що говорить ваша дитина.
      Цікавтесь тим, що робить і відчуває ваша дитина.
Визначте певні обмеження для дітей.
      Усі взаємостосунки, зокрема й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Пам'ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не 
      варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються безпечніше, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.
Використовуйте сміх для того, щоб розрядити напружену ситуацію.
      Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає сповна відчути радість батьківства. Умійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміятися за кожної слушної нагоди.
Намагайтесь побачити світ очима вашої дитини і зрозуміти її відчуття.
      Пригадайте, як ви почувалися, коли були дитиною. І яким незрозумілим здавався вам світ дорослих, якщо з вами чинили несправедливо.
Хваліть і заохочуйте дитину.
      Сподівайтесь, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте її докладати до цього зусиль. Хваліть її за хорошу поведінку.
Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого.
     Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтесь до думки дитини. Якщо ви змушені сказати дитинв щось неприємне, подумайте, яким чином ви б 
     сказали це дорослому. Вибачайтесь, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.
Плануйте розпорядок дня дитини.
     Малі діти почуватимуться безпечніше, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.
Будьте послідовними в дотриманні правил, встановлених у вашій сім'ї.
      Намагайтеся проявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого - відміняється.
Не забудьте про власні потреби!
      Коли батьківство починає нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить вам задоволення. Якщо ви розумієте, що 
      втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин. Порахуйте до десяти і заспокойтесь.
І пам'ятайте: діти мають право на позитивне ставлення до себе.
      Україна зобов'язалась дотримуватися принципів Конвенції Організації Об'єднаних Націй з прав дитини. У цій Конвенції виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-
      яких форм фізичного насильства та навмисного приниження.




                                       Дітей навчає те, що їх оточує...

          Якщо дитину часто критикують - 
                                               вона вчиться засуджувати.

          Якщо дитині часто демонструють ворожість - 
                                                         вона вчиться битися.

         Якщо дитину часто висміюють - 
                                        вона вчиться бути полохливою.

         Якщо над дитиною насміхаються -
                               вона вчиться відчувати себе винною.

         Якщо до дитини часто бувають поблажливі -
                                         вона вчиться бути терпеливою.

          Якщо дитину часто підбадьорюють -
                                        вона вчиться впевненості в собі.

          Якщо дитину часто хвалять -
                                                     вона вчиться оцінювати.

          Якщо з дитиною завжди чесні -
                                       вона вчиться бути справедливою.

         Якщо дитина живе з почуттям безпеки -
                                                             вона вчиться вірити.
 
         Якщо дитину часто одобрюють -
                             вона вчиться  добре до себе відноситись.

  Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе потрібною - 
               вона вчиться знаходити в цьому світі любов.


                          
                      Що ви можете зробити для розвитку
                           творчих здібностей дитини


           1. Хай ваші вказівки будуть позитивними: заохочення кращі ніж заборони.

           2. Демонструйте своїм прикладом радість відкритів. Не дозволяйте згаснути 
               своїм інтересам, діліться ними зі своєю дитиною.

           3. Зважайте на потребу дитини фантазувати, не допускайте іронії і сарказму.

           4. Не потрібно постійно вмішуватися і вимагати результату. Обов'язкові заняття 
               малюванням - не самий кращий метод розвитку творчості.

           5. "Дитина - не пуста амфора, яка жде щоб її наповнили, дитина - захоплений учень, 
               який готовий разом з Вами робити нові відкриття".
                                                                                               Джоан Фримен.

 

Для розумної дитини особливе задоволення - зустріч з однодумцем. Спільні інтереси дуже розвивають творчі здібності.

 




Календар подій

«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Популярні новин:

Додано:23.06.2014  |  Коментарів (0)
Додано:18.06.2014  |  Коментарів (0)
Додано:15.08.2017  |  Коментарів (0)
Додано:30.04.2015  |  Коментарів (0)
Додано:02.06.2014  |  Коментарів (0)
Додано:17.11.2013  |  Коментарів (0)
Додано:29.04.2014  |  Коментарів (0)
Додано:30.10.2014  |  Коментарів (0)
Додано:20.03.2014  |  Коментарів (0)
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Опитування

Оцініть наш сайт
Всего ответов: 7

Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер: